Asiointi terveyspalveluissa hoituu nyt laajalti sähköisen palvelun avulla
04.04.2018 kello 07:00
Valkeakosken terveyskeskuksen, fysioterapian, suun terveydenhuollon, neuvoloiden ja opiskelijaterveydenhuollon palveluissa otetaan 4.4.2018 käyttöön sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla Valkeakosken asukkaat voivat hoitaa yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa.
Nopeampaa ja helpompaa asiointia
Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.
Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:
- Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin
- Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan
- Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun
- Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen
Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:
- Vaiva tai sairaus – yhteydenotto vastaanotolle
- Lääkärin tai hoitajan vastaanoton peruminen
- Pitkäaikaisen sairauden määräaikaiskontrolli
- Lääkärintodistukset ja lausunnot (ajokortti, terveystodistus jne.)
- Tutkimustulosten kysely
- Rokotusneuvonta – matkailijoiden rokotukset
- Yhteydenotto, ajanvarauspyyntö ja varatun ajan peruminen:
– fysioterapia, neuvola, suun terveydenhuolto ja opiskelijaterveydenhuolto
Sähköisen asiointipalvelu Klinikin löydät Terveys-sivulta
Terveys-sivulta
löydät painikkeen, josta pääset sähköisen asioinnin sivulle. Voit myös mennä suoraan osoitteeseen
valkeakoski.fi/terveys/otayhteys. Seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.
Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään kahden arkipäivän sisällä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille tai fysioterapeutille.
Palvelua kehitetään jatkuvasti ja palveluun tuodaan uusia ominaisuuksia kehityksen myöhemmissä vaiheissa.
Sähköinen palvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla
Palvelusta vastaava terveyspalveluiden tuottaja on Valkeakosken kaupunki. Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Healthcare Solutions Oy. Sen tuottama sähköinen asiointi on otettu käyttöön yli 70 suomalaisella paikkakunnalla mm. Seinäjoella ja Keski-Suomen seututerveyskeskuksessa. Klinikin asiakkaina on yli 900 yksityistä ja julkista terveydenhuollon toimipistettä ja palveluntuottajaa.